Tuesday, January 30, 2007

En öppning

Det är ju så att jag just nu saknar jobb och har inget ställe dit jag kan gå och vända papper och dra i spakar. Jag saknar dock inte sysselsättning. Jag har ju en blogg och måste komma hem till boet med jämna mellanrum och mata er skrikande fågelungar som är mina kära läsare.
Under dagen surfade jag lika glatt som vanligt in på ams.se och där fanns det, jobbet!

Det fastighetsbolag där jag bor olagligt i andra hand söker en bostadsuthyrare och en sådan har bland annat som uppgift att kontrollera olagligt boende i andra hand...
Så, där dyker den till slut upp, tidernas chans att sparka mig själv i arslet! Ta mig själv på bar gärning. Sätta mig själv på gatan.

Det skulle göra susen tror jag, att sova under någon snötäckt utegrill i Hagsätra ett par månader. Skulle bli mer hungrig då kanske, mer försigkommen, mera darrigt påflugen som man ska vara. Jobba som medlemsrekryterare för ideell organisation i Götgatsbacken. Andas kort och häftigt. Liten hund.

Nej, jag föredrar katter.

No comments: