Monday, September 24, 2007

Valet

Måndag förmiddag, slötitt på TV, plötsligt ett budskap:

Du själv måste definiera vem du är. Låt inte känslorna styra dig, låt inte andras förväntningar styra dig, låt din vision styra dig, punkt.


Programmet heter Montel show och som gäst har han en viss Jack Canfield. Han är den där framgångsrika amerikanen med bländvitt leende upp till öronsnibbarna, titta själva!

Och här gör vi valet.

Antingen:

Där sitter han och ler, den jäveln. Kul för honom, säljer en massa böcker med sån där coaching-smörja, alla kan bli president... visst, säkert! Simma du vidare i din lagunformade pool i Californien. Det finns minsann vanliga jobb som ska skötas också. Det är ingen lek, chefen kör med mig, kunderna behandlar mig som skit, ja hela företaget är ett sjunkande skepp. Och den där Claesson på ekonomiavdelningen, jag kan inte med honom. Jag hoppas verkligen att det går åt skogen för hela företaget! Det vore rätt åt dom.

Eller:

Så där glad tänker jag också bli.

No comments: