Wednesday, March 19, 2008

Omvärdering

Jag hade tänkt göra en analys (gnälla avundsjukt) av Björn Gustafssons fiaskonummer på melodifestivalen och beklaga mig över att facebook är så spammigt... vilken besvikelse för alla er nyfikna.

Nu har det visat sig att den tredje medlemmen i vår nybildade svensk-afrikanska trio är en verkligt stor man:

http://www.afriqueprofonde.org/people/

På en liten fotoutställning igår berättade han om sin forskning och sitt engagemang för naturfolken i Afrika och i svenska Lappland. Han har jämfört och sökt likheter mellan pygméers och samers livsstilar och religionsutövande.

Jag känner mig tvingad att lyfta blicken ur min lilla lilla tv-internet-lupp. Jag sitter och gnäller över tv-underhållning och facebook-applikationer medan Billy försöker rädda världar...


Vad som sedan kommer ur vårt musikaliska samarbete är svårt att säga men klart är att denna man kommer inspirera oss både konstnärligt och andligt. Vi får se...

No comments: